Den lär jag nog aldrig hitta men idag kom jag väldigt nära. Klänningen från Mexx kommer hem innan jul, du ser jag älskar att vara ute i god tid.

Redan som liten bestämde jag mig för att gifta mig i min mormors bröllopsklänning, den är idag 49 år gammal och alldeles för stor. De senaste åren har jag dock tänkt efter och köpt på mig en del klänningar, utifall att liksom. Klänningen som skulle funka som stand in för min mormors vackra spetsklänning, med långa ärmar, är också den i spets men med 3/4 ärm (vilket jag hatar) tanken var att kapa ärmarna och göra den lång, typ sjöjungfrumodell men idag hittade jag alltså rätt, nästan.

Klänningen från Mexx är mer i min stil, elegant men ändå boho, till den skapelsen vill jag ha ett par riktigt trendiga skor (gärna i färg, tänk vår/maj) men de får inte vara mer än 6 cm klack (blir längre än storken annars och det vill jag inte). Om du har ett hett tips, hemsida eller sko, uppskattas tipset i kommentarsfältet ;)


Bild på klänningen som skulle sys om.

Kommentera

Publiceras ej